12 Ocak 2014 Pazar

PEYNİRLİ VE ZEYTİNLİ PİTA TARİFİ


Malzemeler (2 kişilik):

Bir ekmek hamurunun 1/3'ü (ekmek fırınınızdan hazır ekmek hamuru alabilirsiniz)
10 adet çekirdekleri çıkartılmış zeytin (isteğe göre siyah veya yeşil. - Ben hep yeşil tercih ediyorum)
Kibrit kutusu büyüklüğünde beyaz peynir (veya lor peyniri)
Bir küçük kuru soğan (ben bu tarifte kırmızı soğan kullandım)
10 sap maydanoz
10 sap dereotu
Bir fiske karabiber
1 çay kaşığı kuru nane
Yarım çay bardağı sıvı yağ

Yapılışı:

Çekirdekleri çıkartılmış zeytinleri küçük küçük doğrayın.

Peyniri bir çatalla ezin.

Maydanoz ve dereotlarının saplarını koparıp, yapraklarını küçük parçalar halinde kıyın.

Malzemeler listesinde yazan tüm malzemeyi bir kapta birleştirip çok iyi yoğurun. Ekmek hamuruyla tüm malzemeleri karıştırmak biraz zor oluyor ama bir müddet uğraştığınızda başarıyorsunuz :o) Yoğurmaya başladığımda önce ekmek hamurundan didik didik parçalar kopartıyorum. Sonra hepsini yoğuruyorum, böylece ekmek hamurunun her tarafına malzemeler eşit dağılıyor.


Hamurlu karışımı 3 parçaya bölüp yağlı kağıt serdiğiniz bir fırın kabına dizin.


Önceden ısıtılmış 180 derecelik fırında 20-25 dakika ekmek hamurları kızarana kadar pişirin.

Afiyet olsun :o)

Not: Baharat seçenekleri isteğe göre değişir. Arzu edenler bu karışıma pul biber, kekik, kimyon gibi farklı baharatlar da katabilir. Hatta kuru soğan yerine taze soğan da kullanılabilir.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder