22 Ocak 2014 Çarşamba

DEREOTU KURUTMA

Bakmayın bu blogda şakır şakır yazıp, yemek fotoğrafları/tarifleri yayınladığıma... Ben de bir çalışan kadınım.. Ve bu nedenle yemekleri en kısa sürede, en pratik şekliyle yapmayı tercih ediyorum (tabi ki boş olduğum pazar günü hariç, çünkü o gün genelde uğraşılı yemekler yapıp hafta içi tüketmek üzere buzdolabına kaldırırım)

Her ne kadar pazar gününden hazırlık yapsam da, hafta içi taze pişirilip tüketilen yemekler de yapmak zorunda kalmıyor değilim.. Ya arkadaşım gelecek oluyor, ya da canım başka bir şey yemek istiyor vs... Sonuçta hafta içinde de mutfağa mutlaka giriyorum.

Ama işimi kısaltacak ve pratik hale getirecek çözümler üretmekten de vazgeçmiyorum.Mesela dereotu ve maydanozu kurutup, kavanozlayıp gerektiğinde kullanmak gibi...

Üstelik de hem dereotu hem maydanozu demetlerle satın alırız ve eğer kısa sürede tüketemezsek pörsür, hatta çürürler.

Bunun için şu çözümü yapıyorum:




Tüm dereotlarını önce iyice yıkayın.

İnce ince kıyın (resimde de göreceğiniz gibi ben saplarını da kullanıyorum. Arzu ederseniz saplarını kopartıp kullanmayabilirsiniz).

Bir gazetenin üzerine kıyılmış dereotlarını yaydırın.



Kesinlikle güneş görmeyecek bir ortamda 3-4 gün dereotları kuruyana kadar bekletin.

Güneş görmeyecek dememin sebebi, aydınlık bir ortamda olduğunda sebzeler rengini kaybediyor ve soluklaşıyor. Halbuki aydınlık olmayan bir ortamda tazesi gibi kalıyorlar.

Tamamen kuruduğunda (dokunduğunuzda hissediyorsunuz) kavanozlayarak yine ışık görmeyen bir yere kaldırın.

Nasıl kullanacağınıza gelirsek.. Tamamen aynı şekilde.... Mesela cacık mı yaptınız? Ekleyin cacığınıza bir tutam, işte bu kadaaarr :o)

Aynı yöntemi maydanoz, taze nane, fesleğen, taze kekik vs. gibi yeşil yapraklı tüm bitkilere uygulayabilirsiniz.

Ayrıca bakınız: Kekik Kurutma
                       Biberiye Kurutma

Kolay gelsin :o)

1 yorum: